به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر در اطلاعیه روابط عمومی استانداری ایلام آمده است: با تقدیر از زحمات همه مسئولان دستگاههای اجرایی و صنوف مختلف که با خدمتگزاری دلسوزانه و میدانی زمینهساز تحقق کنگره عظیم اربعینحسینی شدند؛
بدینوسیله ضمن تکذیب این خبر اعلام میگردد که در دوران بازگشت زوار امامحسین (ع) از مرز مهران؛ تمامی مسئولان کشوری، استانی و نهادها و بهویژه انجمن و کانون رانندگان کشور و ناوگان اتوبوسرانی برونشهری، درونشهری، مینیبوسرانی و.... پایکار خدمت به زوار اما محسین (ع) بوده و این حضور دلسوزانه زمینهساز تحقق حرکت بزرگ اربعین شد، اما در این بین نیز بودند تعداد انگشتشماری از رانندگان که درصدد دریافت کرایه خارج از نرخ مصوب بوده و همچنین تعدادی از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی مربوط به استانهای فاقد زائر نیز از ارایه خدمات حمل و نقل به زائرین مسیرهایی مانند تهران، قم و اصفهان خودداری میکردند که این موضوع در نهایت با ورود و دلالت نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی حل و فصل تا در نهایت با هدایت این رانندگان، امکان ارایه خدمت به زائرین این مسیرها نیز فراهم شود.
همچنین در خصوص ادعای برخورد با کارمند راهداری، به اطلاع میرساند؛ هدایت و مدیریت رانندگان ناوگان اتوبوسرانی جهت تسهیل خدمترسانی به زوار در گرمای طاقتفرسای مهران وظیفه کارمند راهداری مستقردر پایانه است اما عدم اهتمام کارمند به انجام وظیفه خود باعث شد تا شخص استاندار به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه بحران و تسهیل بازگشت زوار به شهرهای مقصد در پایانهای به مساحت ۲۷ هکتار، نسبت به ساماندهی اتوبوس شهرهای مختلف مبادرت ورزیده و با هدایت اتوبوسها از بروز هرگونه مشکل و تحمیل فشار به زوار جلوگیری به عمل آورند.
حال این سوال مطرح میشود آیا تذکر به یک کارمند جهت انجام وظیفه قانونی خود به گونهای که برای عمل به آن به حضور نماینده عالی دولت نیازی نباشد چرا باید برخورد یا اهانت تعبیر و تفسیر شود؟!
آیا این ترک فعل کارمند در شرایطی که هرگونه کوتاهی و اهمال کاری میتوانست زمینهساز وقوع یک بحران در مرز شود، از سوی استاندار بهعنوان مدیر ارشد ستاد اربعین استان قابل اغماض است؟! آیا چنانچه خدای نخواسته ترک فعل یک کارمند زمینهساز وقوع یک بحران میشد، آنوقت چه کسی باید پاسخگو میشد؟!
ضمن تاکید دوباره مبنی بر مردود دانستن هرگونه ادعایی مبنی بر برخورد با رانندگان و یا کارمند راهداری، یقیناً انتشار این دست مطالب در فضای مجازی در راستای کمرنگ کردن عملکرد مدیران خدوم بهویژه استاندار ایلام تعبیر میشود که ۱۶ روز کامل بهصورت شبانهروز جهت رفاه حال زائران عزیز در مهران مستقر و علیرغم کسالت، هرگز زائران را تنها نگذاشت و از طلیعه صبح تا پاسی از شب به رتق و فتق امور مربوط به زوار پرداختند.
در پایان ضمن تشکر از همکاری همه مردم خوب استان ایلام و بهویژه شهرستان مهران و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اعضا محترم ستاد اربعین استان، از همراهی رانندگان محترم ناوگان حمل و نقل عمومی که در این اجتماع عظیم یاریگر مسئولان ارشد استان بودند تقدیر و تشکر به عمل میآید.
گفتنی است تین نیوز در گزارشی اعلام کرده برخورد فیزیکی استاندار ایلام با یک راننده اتوبوس بازتاب منفی زیادی در بین فعالان بخش جاده ای مسافری و حتی باری داشته و تعداد زیادی از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه این اقدام استاندار ایلام را تقبیح کرده اند.
به گفته شاهدان عینی، استاندار ایلام با لگد زیر میز خدمت کارمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای زده است و سپس به سمت یک راننده اتوبوس حمله کرده و به سینه او مشت زده و دفترچه ثبت ساعت این راننده را نیز گرفته است.
البته باید در نظر داشت انتقادات نسبت به عملکرد حسن بهرام نیا استاندار ایلام در بین فعالان بخش حمل و نقل جاده ای اگرچه وسیع بوده اما در عین حال مقامات این صنف با تاکید بر این که تا پایان رسمی سفرهای اربعین و تا خروج آخرین مسافر از پایانه مرزی ایلام به خدمات رسانی به مردم ادامه می دهند، به رانندگان و دارندگان اتوبوس خاطرنشان کرده اند که شکایت و اقدامات لازم در این زمینه را تا آخرین مرحله پیگیری خواهند کرد.
بر همین اساس روز گذشته و امروز کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان و دارندگان مسافری کشور چندین فراخوان برای اعزام ناوگان مسافری به پایانه مهران منتشر و با تاکید بر این که حساب مردم از استاندار ایلام جداست از رانندگان و دارندگان ناوگان درخواست کرده برای انتقال زائران به پایانه مهران مراجعه کنند. اما در کنار آن، بر تنظیم شکواییه و امضای طومار برای پیگیری موضوع رفتار نامناسب استاندار ایلام نیز تاکید کرده است.
نظر شما